zaltbommelZoals op de voorpagina al gezegd zijn wij een groep gelovigen uit de omgeving van Zaltbommel. Een groep mensen van verschillende leeftijden en uit verschillende culturen. Kerkelijk gezien zijn we aangesloten bij de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE). Samen willen we groeien in het kennen van God en ons leven leiden tot eer van Hem. We zijn daarom een kerk die altijd in beweging is, in ons persoonlijke leven en in onze activiteiten samen.

Wie we zijn valt eigenlijk niet samen te vatten in woorden. Het is hoe wij samen God ervaren in ons dagelijks leven, in ons samen zijn en hoe we uitreiken naar de wereld om ons heen. Ook binnen onze kerk doet iedereen dat weer anders. We zijn niet constant bezig met wie of hoe we zijn, dat gebeurd gewoon. Onze gemeente wordt ervaren als een warme gemeenschap, een hechte familie die oprecht met elkaar leeft en daarin lief en leed deelt.

Om meer te weten wie we zijn nodigen we je van harte uit om een keer langs te komen voor een kop koffie en een praatje. Toch hebben we ook een gezamenlijke overtuiging. Hieronder enkele dingen op een rij.


kerk1


Bijbel: Voor ons Gods Woord, een bekendmaking van wie Hij is, wat Hij gedaan heeft, wat Hij doet en gaat doen.

Vader, Zoon en Geest: We geloven in de drie-eenheid, al snappen wij het in alle eerlijkheid. Het is een mysterie te groot voor ons om te bevatten, drie en toch één.

Gebed: Onze communicatielijn naar God. Dit is niet alleen vertellen wat wij willen maar ook luisteren naar wat Hij wil zeggen en doen.

Samenkomen: Geloof is persoonlijk en met elkaar. Elkaar helpen, bemoedigen, voor elkaar bidden, naar elkaar luisteren en samen leren zijn voor ons ontzetten belangrijk.

Grootmaken: Door middel van zingen, muziek, dans, vlaggen en nog veel meer verklaren en erkennen wij hoe ontzettend groot en goed onze God is.

Delen: Het goede nieuws wat wij geloven delen we graag met de wereld om ons heen.

Geven: Wat we geloven is praktisch, als er iemand iets nodig heeft proberen wij te geven van wat we hebben.

Onder het menu vindt je ook een link naar “wat geloven wij”. Dit is een wat formelere verwoording van ons geloof. Het is geenszins de bedoeling dat hierdoor de indruk gewekt wordt dat ons geloof en onze kerk en stijve en statische bedoening is. We blijven een dynamische groep mensen die veel van onze Vader en onze Redder Jezus houden, en die in ons dagelijks leven zijn nabijheid ervaren door Zijn Heilige Geest.


156 waalzicht